AdWords – czy warto?

5
(1)

Wielu klientów zastanawiających się nad możlwiością promocji w internecie, jako pierwszą a często jedyną możliwość bierze pod uwagę system reklamy AdWords. Dziś postaram sie przyjżeć mu bliżej a osobom które wcześniej nie miały z nim styczności, pokazać na czym polega. Zapraszam!
Zacznijmy od podstaw – czym jest system AdWords?
Kiedy kilka lat temu wyszukiwarka Google stawała się coraz bardziej popularna, zaczęto zastanawiać się nad możliwością generowania przychodu. Postawiono na prosty i nieinwazyjny sposób dotarcia do klienta: z boku wyników wyszukiwania znajdował się wąski pasek na którym umieszczono 3-4 reklamy. Co bardzo ważne – ta idea przyświecała korporacji od samego początku – reklamy były dostosowane do aktualnie wyszukiwanego hasła. Tak jest do dziś, oczywiście reklamy dużo lepiej pasują a ich umieszczenie często jest zorganizowane w taki sposób aby przeciętny użytkownik nie zdawał sobie sprawy że w reklamę klika. To może trochę rozumowanie nad wyrost jednak nie zmienia to faktu iż reklamy coraz bardziej upodabniają się do naturalnych wyników wyszukiwania (których jest coraz mniej.. są zastępowane płatnymi wynikami i własnymi produktami wyszukiwarki).
Dziś każdy może się zarejestrować w systemie i po uiszczeniu opłaty dodać swoją reklamę. Bardzo ważny jest fakt iż płacimy tylko i wyłącznie za kliknięcia. Oznacza to że jeśli nasza strona będzie 5-6-7 reklamą z rzędu i zostanie tylko „obejrzana”, nic nie zapłacimy. Co zrobić byśmy byli wyżej? Zaproponować wyższą stawkę za kliknięcie. Niestety nie można jednoznacznie stwierdzić ile. W zależności od branży i ilości konkurencji, koszt jedego kliku może wachać się od kilku groszy do nawet kilkunastu złoty! Ceny buduje rynek.
Dlaczego wobec powyższych oferuję obsługę kampanii reklamowych? Otóż stawki za kliknięcie nie są jedynym wyznacznikiem. Liczy się treść strony docelowej, jakość reklamy, układ słów i szerokość wykorzystanych liter! Do tego od groma drobnych ale istotnych czynników. Wszystko po to by zapewnić możliwie najlepszą jakość. Oznacza to również że nawet jeśli będziemy w stanie zapłacić za jeden klik cztery-pięć razy więcej niż konkurencja, ta może być cały czas wyżej od nas. Wszystko jest kwestią odopowiedniej optymalizacji.
Zachęcam do zapoznania się z systemem: efekty są widoczne od razu jednak czas potrzebny na ewentualną optymalizację podczas której nasze reklamy będą rosły to nawet dwa miesiące.

Jak oceniasz nasz artykuł?

5 / 5. 1

Dodaj komentarz