JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM?

5
(1)

Wakacje dobiegły końca. Powrót do szkoły czy pracy, ciągły pęd i brak tak dużej ilości wolnego czasu z pewnością wpłynie na zwiększenie poziomu stresu. Wart nie dać się ponieść emocjom i walczyć ze stresem. To wcale nie jest trudne.

Każdy z nas odczuwa czasami stres. Mogą go powodować błahostki lub większe problemy. Nie wolno dac się sparaliżować lecz nauczyć się pokonywać stresy codziennego dnia. Przed wami kilka sposobów na radzenie sobie ze stresem.

  1. POZNAJ ŹRÓDŁO STRESU.

Łatwiej pokonać coś, co się zna. Zastanów się co sprawia, że czujesz się zestresowany i przyznaj się do tego. Tłumiony lęk jest zdecydowanie większy, a im szybciej poznamy czego się boimy, tym szybciej i łatwiej uda nam się to pokonać.

  1. UNIKAJ SYTUACJI STRESOWYCH.

Są takie sytuacje, które łatwo wyeliminować z naszego życia. Stresujesz się faktem, iż nie przygotowałeś się do kartkówki/spotkania służbowego? Zamiast spędzać kolejny wieczór na oglądaniu telewizji poświęć trochę czasu na naukę. Dzięki temu nie będziesz musiał stresować się następnego dnia.

Są oczywiście sytuacje, których nie da się tak łatwo uniknąć. Wtedy musisz go zaakceptować i zastanowić się czy dana rzecz jest aż tak straszna za jaką ją uznajesz? Przemyśl to, może okazać się, że nie taki strach straszny jak go malują.

  1. UWIERZ W SIEBIE I NIE PRZEJMUJ SIĘ OPINIĄ INNYCH

Stresujesz się, że coś ci się nie uda? Musisz uwierzyć w siebie. Poczucie własnej wartości neutralizuje stres. A nawet jeśli podwinie ci się noga, nic straconego. Nie warto się poddawać, nikt przecież nie jest idealny. Nie warto przejmować się także opinią innych, sfrustrowanych osób. Nie chodzi o to, żeby nie akceptować słów konstruktywnej krytyki. Nie słuchaj jednak uszczypliwych uwag, które mają na celu zepsuć twój humor. Wzrusz ramionami, uśmiechnij się i bądź sobą.

  1. RUSZAJ SIĘ

Sport to zdrowie i jest dobrym sposobem na rozładowanie emocji. Basen, jazda na rowerze, bieganie. To sprawdzony i szybki sposób na pozbycie się stresu.

  1. ZNAJDŹ CZAS NA ODPOCZYNEK

Jeśli jesteś zmęczony poziom stresu jest zdecydowanie większy. Daj sobie chwilę na odpoczynek i zrób to co lubisz. Poczytaj książkę, spotkaj się z przyjaciółmi. Idź na spacer i pooddychaj świeżym powietrzem. Chwila odpoczynku sprawi, że źródło stresu przestanie wydawać się takie straszne.

  1. JEDZ I ŚPIJ

Odpowiednia dieta i wystarczająca ilość snu wpłyną pozytywnie na twój nastrój i zmniejszą stres. Człowiek wyspany i najedzony to szczęśliwy człowiek, nie zapominaj o tym.

Jak oceniasz nasz artykuł?

5 / 5. 1

Dodaj komentarz