Zmiana strony WWW – kiedy powoduje straty?

5
(1)

Czas nieubłaganie płynie do przodu i świat się zmienia. Podobnie jest ze stronami WWW, które zmieniają się nie do poznania i zaczynają prezentować się coraz bardziej okazale. Zmiana stron WWW na nowoczesne stała się wyścigiem pomiędzy firmami z różnych branż. Najbardziej zauważalne jest to wśród firm zajmujących się projektowaniem i budową stron WWW. Chcą, aby klienci kojarzyli ich z nowoczesnością i kreatywnością. Oczywiście zmiana taka czasami jest dobra, ale musi być przemyślana i wprowadzona z głową. Jeśli stara strona jest już znana i rozpoznawalna oraz ma dobre pozycje w wyszukiwarce Google, to podmiana strony może spowodować spadek w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie drastyczny spadek odsłon witryny. Jeśli generowany ruch na stronie dostarcza klientów, to jest to podwójna strata. Zmiana strony WWW to także konieczność rozpoczęcia pozycjonowania na nowo. Jeśli wcześniej robiło się, to przez rok to sporo czasu zostało zaprzepaszczone. Oprócz strat finansowych i wizerunkowych zmiana strony internetowej to także utrata czasu, który potrzebny jest do zindeksowania strony na nowo w wyszukiwarce. To także konieczność powtórnej optymalizacji i dostosowania jej do standardów Google. Jeśli zmiana strony ma być bezpieczna, to powinna być odpalona z innej domeny. Tak, aby równolegle w Internecie były dwie domeny i stara funkcjonowała tak jak dotychczas, a nowa szła swoim torem i pomału doganiała starszą wersję. W innym przypadku dochodzi do wykasowania wielu miesięcy pracy, czekając, aż nowa strona dorówna starszej. Z marketingowego punktu widzenia czy strona jest prosta, czy nowoczesna to nie ma większego znaczenia. Liczy się przede wszystkim estetyka oraz zawartość. Ważne, aby przekaz był prosty, czytelny i zrozumiały, a nie będzie potrzebna strona z nowinkami. Najnowocześniejsze strony WWW przestają pomału przypominać te klasyczne, a wyglądają jak połączenie filmu, grafiki oraz tekstu z różnymi efektami wizualnymi. Człowiek wchodząc na taką stronę, jest pod wrażeniem, ale i tak nic nie może się z niej dowiedzieć. Szukając ofertę projektowania stron WWW, to na każdej nowoczesnej stronie widzimy mnóstwo grafiki, filmików i innych ketów oraz hasła, że cena strony WWW zależy od wielu czynników. Strona WWW ma sprawiać, aby klienci chcieli pytać i korzystać z usług, a nie się nią zachwycać. Dobra oferta zawsze się obroni i nie musi być okraszona świecidełkami. Oczywiście dobre show pomaga przekonać klienta, ale tylko na krótki czas. Zmiana strony tylko dlatego, że stwierdza się jej nieskuteczność jej całkowicie nieprzemyślane. Czasami warto pomyśleć o modyfikacjach, ale nie o całkowitej zmianie, która może kosztować naprawdę dużo i przynieść wiele negatywnych skutków. Niektóre strony nie mają na stronie WWW żadnej oferty i uważaj, że prostota zniechęca ludzi, co jest nieprawdą. Przed całkowitą rewolucją należy wszystko przemyśleć i rozpatrzyć plusy oraz minusy, zanim popełni się nieodwracalny błąd.

Jak oceniasz nasz artykuł?

5 / 5. 1

Dodaj komentarz