Content marketing to w ostatnim czasie najpopularniejsza metoda wspomagająca proces pozycjonowania stron WWW. Wiele firm pozycjonerskich zatrudnia copywriterów, aby zajmowali się pisaniem treści SEO na strony zapleczowe, na których dodawane są linki do stron klientów. Content marketing to także forma poprawiania wartości strony WWW poprzez zamieszanie na niej tekstów SEO. Im więcej wartościowych i unikalnych treści na stronie WWW tym wyższa pozycja w wyszukiwarkach internetowych. Oczywiście treści takie muszą odpowiadać tematyce strony. Działanie Content marketingu ma mocną moc, ale tylko wtedy kiedy teksty są unikalne, ciekawe i czytane przez użytkowników Internetu. Aby tak się jednak stało miejsce, w którym zamieszcza się taki tekst, musi być wartościowe. Jeśli zakłada się 50 stron, a na każdej jest po 6 tekstów, to takiego miejsca raczej nikt nie odwiedzi. Dlatego warto posiadać jeden bądź dwa serwisy, ale z dużą ilością wartościowej i unikalnej treści. Miejsce takie należałoby również reklamować w sieci, aby przyciągało użytkowników. Im bardziej wartościowe miejsce, tym większy PR takiej strony, a co za tym idzie bardziej wartościowe linki. Koszt tworzenia i utrzymywania wartościowych serwisów WWW jest bardzo wysoki. Jest to jedna z najdroższych form pozycjonowanie stron WWW. Wiele firm chcąc zaoszczędzić, pisze 10-20 tekstów i przerabia je w mieszarkach, aby uzyskać np.: 100 tekstów. Oczywiście większość takich tekstów jest pozbawiona sensu i merytoryki. Taka forma kontent marketingu nie przynosi żadnego efektu i jest to strata czasu oraz zaśmiecania Internetu. Dobry copywriter napisze dziennie 4-5 wartościowych tekstów po 2500 znaków każdy. Przy dniówce 100zł koszt jednego tekstu to 20zł. Gdyby chcieć kupić teksty na wolnym rynku to cena jest bardzo podobna. Jeśli firma pozycjonuje 50 stron WWW, to potrzebuje około 200 tekstów miesięcznie, aby można było mówić o pozycjonowaniu, za pomocą kontent marketingu. W wielu przypadkach koszt zakupu lub napisania tylu tekstów przewyższa wartość przychodów z pozycjonowania. Każdy, kto kiedykolwiek zajmował się pozycjonowaniem lub pisaniem tekstów wie ile naprawdę kosztuje dobry konten marketing. To czy Content marketing zadziała, czy też nie zależy głównie od nakładów pracy lub nakładów finansowych przeznaczonych na pracę. Dobre teksty potrafią być czytane nawet kilkanaście razy na dobę. Niektóre początkujące firmy SEO uważają, że wystarczy wykupić domenę, umieścić 5 tekstów, podlinkować kilka wyrazów i kontent marketing został wykonany poprawnie. Otóż takie działania nie przyniosła założonego efektu. Przy zakładaniu takich stron najlepiej posiadać domenę z historią. Zanim zbuduje się wartościowy serwis, który sprawi, że kontent marketing przyniesie efekt, należy poświęcić wiele czasu i pracy. Ważne jest równie, aby nie porzucać takich serwisów i zaprzestawać ich rozwoju, ponieważ nie osiągnie się zakładanego efektu.