Czy krytykowanie konkurencyjnych firm SEO jest uzasadnione?

Krytykowanie konkurencji w branży SEO jest dość powszechne. Na stronach firmowych z branży SEO można zauważyć informacje krytykujące konkurencję. Próbuje się w ten sposób pokazać klientom, że ta oferta jest jedynie prawdziwa i słuszna, a resztę ofert jest nierealnych i sztucznych. Kilkanaście lat temu, kiedy branża SEO dopiero co powstawała i na rynku było niewiele firm, ciężko było spotkać informacje, krytykujące ceny konkurencji czy metody ich działania. Dzisiaj staje się to powszechne, pokazując bezradność i brak nowych klientów, którzy wybierają tańsze usługi, na korzystniejszych warunkach. Na branżowych forach czy blogach pojawiają się wpisy mówiące o tym, że tanie pozycjonowanie to oszustwo i naciąganie klientów. Jest to oczywiście zwykłe pomówienie niczym niepoparte. Krytykowanie konkurencji to metody odciągnięcia klientów pozbawione jakiejkolwiek merytoryki i sensu. Zamiast konkurować na jakość i wysoki poziom usług, to konkuruje się na oszczerstwa czy poważnie metod pracy. Nie każda firma jest w stanie pozyskać klienta z rynku, ponieważ praktycznie nie istnieje w wyszukiwarkach internetowych na wysokich pozycjach. Takie podejście pokazuje jak mało merytoryki jest w niektórych ofertach. Nie każdy człowiek pozytywnie ocenia takie oferty, które w dużej części krytykują inne firmy, a nie pokazują, co tak naprawdę oferują. Krytyka konkurencji w takim przypadku jest nieuzasadniona i bezzasadna. Działaniami takimi psuje się tylko wizerunek firmy i w finale osiąga się odwrotny efekt. Promocja przez krytykę nigdy się nie sprawdziła i nie sprawdzi, jeśli nie będzie oparta na konkretnych danych. Coraz większa konkurencja na rynku i coraz niższe ceny usług skłaniają do stosowania marketingu szeptanego, który również został wypaczony, ponieważ opinie są kupowane, a nie pisane przez prawdziwych klientów firm. Niekiedy, aby obniżyć rangę, ktoś przy takim wpisie ocenia go i przyznaje racje, aby pokazać, że nie warto korzystać z takiej usługi. Brak zaufanie do firm pozycjonujących został nadszarpnięty między innymi z powodu nieuczciwej konkurencji i oczernianiu innych firm. W mętliku dezinformacji trudno uwierzyć w cokolwiek. Jeśli człowiek naczyta się informacji o pozycjonowaniu, a następnie czegoś całkiem sprzecznego. Im większa krytyka konkurencji, tym większa niechęć do firm SEO. Wielkie promocje pozycjonowania za 1zł za pół roku to kolejne sygnały pokazujące, że w sposób niemerytoryczny i nieprzemyślany chce przyciągnąć klienta, tworząc otoczkę niejasności i podejrzeń. Jest to deklasowanie konkurencji w sposób całkowicie nieuczciwy i niezrozumiały. Budowanie wizerunku za pomocą kontrowersji czy ataków pozwala szybko się wypromować, lecz nie daje możliwości zdobycia zaufania.

Dodaj komentarz