Jak skutecznie promować swoje usługi?

Pytanie, które większości przedsiębiorców spędza sen z powiek, a niesłusznie! Wbrew pozorom, nie jest to aż tak trudne, na jakie wygląda! Zdziwiony? Pewnie, że tak. Kto by pomyślał, że promowanie usług może być proste w XXI wieku, czasie wielkich reklam bannerowych, wieku Internetu i wszechobecnych mediów.

Krok pierwszy – Internet. Możesz umieszczać linki sponsorowane, możesz sam pisać reklamy swoich usług, możesz zapraszać „do siebie” na blogach, szukać chętnych na portalach usługowych. Co chcesz, gdzie chcesz, ale z umiarem – zwłaszcza wtedy, kiedy chcesz wysyłać newslettery. Nie wolno przesadzić, bo klient się zniechęci.

Krok drugi – ulotki reklamowe. Zatrudnić studenta za „piątaka” za godzinę nie jest trudno. Praktycznie każdy się zgodzi. Studenci tak mają. Ulotki można rozdawać np. pod galeriami handlowymi, bo to tam ludzie są „cały czas”. Można też ustawić się koło pana/pani w charakterystycznej czerwonej kurtce, dogadać się i wkładać ulotki do „Metra”. Ulotki muszą być czytelne, informować o najważniejszych aspektach usług, muszą zawierać dane kontaktowe, takie jak numer telefonu komórkowego, adres poczty internetowej, czy adres firmowej siedziby.

Krok trzeci – bannery reklamowe. Mogą być nawet małe, ale najlepsze są te stawiane przy drogach. Muszą przyciągać wzrok. Na przykład wiele firm umieszcza na nich wizerunek kobiety w bikini, nieważne, co reklamują. Telefony – bikini, jedzenie – bikini, zaadoptuj psa – bikini.

Krok czwarty – telewizja. Może być ta regionalna, ale nie musi. Jeśli odpowiednio się zakręcisz, wezmą Cię do Dzień Dobry TVN. Oni uwielbiają nowoczesnych ludzi z pasją i potencjałem. Niby mały program śniadaniowy, ale Ty NIGDY nie wiesz, kto Cię ogląda po tej drugiej stronie telewizora!

Krok piąty – Twoją najlepszą reklamą i promocją będzie zdanie innych. Musisz więc przede wszystkim być dobry w tym, co robisz. Na początku wspomogą Cię znajomi i rodzina. Przykład: „- Potrzebuję dobrej firmy cateringowej” „- No coś Ty? Moja bratowa prowadzi własny catering, podam Ci numer telefonu! Jak się na mnie powołasz, na pewno dostaniesz zniżkę!” „- Ale super, bardzo Ci dziękuję! Jesteś wielki”.

Jak sam widzisz, są dwie podstawowe drogi prowadzące do skutecznego promowania własnej firmy, a są nimi: po pierwsze reklama (wszędzie, gdzie tylko się dostaniesz. Może to być radio, telewizja, Internet itd.). Po drugie, wierni Tobie klienci, dla których jesteś najlepszą firmą. To oni będą Cię polecać swoim znajomym i łańcuszek nie urwie się nigdy, jeśli będziesz niezawodny. Powodzenia!

Dodaj komentarz