Może dopiero rozpoczynasz swoją przygodę jako szef firmy, a może jesteś nim już od wielu lat, nieważne. Jeśli chcesz nauczyć się organizować profesjonalne szkolenia, nigdy nie jest za późno. Profesjonalne, to znaczy takie, na których pracownicy nie dość, że nie zasną, to jeszcze dużo się nauczą i będą po nich zadowoleni.
Na początek: doskonała organizacja. Bez niej nie zaplanuje się nawet szkolenia dla dziesięciu osób, nie wspominając o setkach. Czy już wiesz, co chcesz osiągnąć poprzez kurs? Cel jest równie ważny, jak plan. Każdy zainteresowany musi się zapisać na szkolenie, abyś wiedział, ile osób chce przyjść. Masz za zadanie także potwierdzić ich obecność na kilka dni przed wydarzeniem, aby uniknąć przykrych niespodzianek.
Duże firmy mają własne sale konferencyjne, jednakże firmy małe takowymi nie dysponują. Spokojnie – na pewno w Twojej okolicy znajdzie się miejsce do organizacji takiego przedsięwzięcia. Może to być hotel na obrzeżach miasta, cokolwiek – byle wygodnie. Komputer, czyli niezbędnik niezbędników na szkoleniu, zapewne przyniesiesz własny. Ale już z rzutnikiem może być problem. Postaraj się o jego dostarczenie i KONIECZNIE sprawdź, czy działa w symbiozie z Twoim sprzętem. Jeśli rzutnik, to i ekran, a także mikrofon. Niektórzy będą chcieli przyjechać własnymi samochodami – o nich również należy pamiętać. Parking koniecznie! Człowiek zadowolony to człowiek najedzony. Jeśli nawet nie przewidujesz obiadu w formie cateringu, kawa, herbata, WODA i jakieś ciastka czy kanapki to podstawa. Kursy na wyjeździe, czy też te trwające kilka dni, zwykle gwarantują zakwaterowanie i wyżywienie z gorącym posiłkiem.
Wiadomo, że to dużo roboty, a nie każdy ma wolny czas. Od tego są specjalne firmy, które zajmują się profesjonalną organizacją szkoleń pracowniczych. Wiąże się to z dużym nakładem kosztów, ale za to małym nakładem czasu. Co kto woli i na co może sobie pozwolić.
Pamiętaj, że dla mniejszej ilości osób lepiej wybierać sale o małej powierzchni, gdyż nakłaniają one do integracji i zacieśniają więzy. Duże przestrzenie nie sprzyjają miłej atmosferze.
Każdy człowiek jest trochę przekupny. Szkolenie będzie wyglądało profesjonalnie, kiedy po wejściu do sali, na każdego będzie czekała teczka, notatnik, czy długopis – wszystko z logo firmy. Mogą to być również symboliczne misie, latarki, gumowe piłeczki antystresowe – jakieś miłe, cieszące oko gadżety. Aby zachować komplet słuchaczy do końca, można np. zapewnić, iż każdy po zakończeniu szkolenia otrzyma darmowy upominek w postaci pendrive’ a. Zaskakujące, ale sukces gwarantowany.
Przy tej całej organizacji nie można zapomnieć o aspekcie merytorycznym. Szkolenie musi poprowadzić wykwalifikowana kadra z bogatym doświadczeniem.