Ogranicz kalorie i ciesz się figurą, o jakiej zawsze marzyłaś!

Nie każdy z nas rodzi się z idealną sylwetką. Niestety, większość kobiet ma pewne zastrzeżenia co do swojej figury. Prawdą jest, że każdy powinien akceptować siebie dokładnie taki, jaki jest. Jednak ograniczenie kalorii pomoże nam nie tylko cieszyć się wymarzoną figurą, ale przede wszystkim poprawi nasze samopoczucie i zwiększy pewność siebie!

Żeby cieszyć się wymarzoną figurą nie musimy stosować drakońskich diet. Naszym największym sprzymierzeńcem będzie ruch i…ograniczenie liczby kalorii, które spożywamy w ciągu dnia. Zobacz jak bez wielkiego wysiłku, tak naprawdę w kilku małych krokach, zmienić swoje nawyki żywieniowe i ograniczyć kalorie.

Lekkie pieczywo zamiast białego chleba

Jeśliby zastanowić się co jemy najczęściej to okazałoby się, że są to kanapki. Pieczywo towarzyszy nam przy śniadaniu, kolacji i między posiłkami. Najprostszym krokiem do ograniczenia liczby kalorii w codziennej diecie będzie więc zamienienie białego pieczywa na lekkie pieczywo chrupkie np. ekstrudowane.  Kromka takiego chleba ma o połowę mniej kalorii niż tradycyjne białe pieczywo, więc łatwo policzyć ile kalorii zaoszczędzimy w ciągu dnia.

Jogurt zamiast majonezu

Kto z nas nie lubi jajek w majonezie albo sosów na bazie majonezu. Ciężko nam sobie wyobrazić sałatkę warzywną bez majonezu albo sosy na bazie…no właśnie, czego? Majonez z powodzeniem możemy zastąpić niskotłuszczowym jogurtem naturalnym. Do jajek możemy użyć jogurtu typu greckiego ze szczypiorkiem, a do sałatek czy sosów użyć zwykłego jogurtu naturalnego.

Woda zamiast coca-coli i słodkich napojów

Wszyscy lubimy soki, słodkie gazowane napoje i coca-cole. Na niektórych z nich widnieje wielki napis „bez cukru”. Niestety, to tylko pozory. Do takich napojów dodawany jest syrop glukozowy, syrop glukozowo-fruktozowy. Bardzo często dodawane są również słodziki, które  mają tyle samo kalorii co zwykły biały cukier. Lepiej więc zamiast nich wybrać wodę, która wcale nie ma kalorii (wynik równania jest więc oczywisty). Jeśli nie lubimy samej wody to możemy dodać do niej cytrynę, mięte albo pokrojonego ogórka i kawałki jabłka.

Dodaj komentarz