Tekst czy grafika – Co bardziej przyciąga użytkowników stron WWW?

Podstawowymi elementami każdej strony jest treść oraz grafika. Dzięki tym elementom przedstawia się całą ofertę, jaką się oferuje. Za pomocą tekstu wyraża się to, czego nie da się przedstawić za pomocą grafiki, a za pomocą grafiki to, co ma dać efekt wizualny. Praktycznie na każdej stronie WWW znajduje się slider zawierający po kilka różnych grafik. Bardzo często niestety grafiki zamieszczana w sliderze nie mają nic wspólnego z tematyką i zawartością strony. Przekaz, jaki za sobą niosą, jest słaby i nie spełnia swojej funkcji. Natomiast teksty zamieszczane na stronach są bardzo ogólne i nie różnią się w przekazie niczym innym tekstów, jakie znajdują się na innych stronach. 90% firm ma najlepszą ofertę oraz najtańszą, lecz nie widać co tak naprawdę oferują i czym to się różni od konkurencji. Strona mająca np.: 300 unikalnych odsłon dziennie nie ma żadnych zapytań ofertowych i właściciel zastanawia się dlaczego. Dzieje się tak, ponieważ na stronie WWW nie ma równowagi pomiędzy tekstem oraz grafiką. Na niektórych stronach WWW można zauważyć, że jest albo sam tekst, albo tylko grafiki. Wielu właścicieli stron WWW zastanawia się co na niej zamieścić, aby skupić uwagę użytkownika i przekonać go do zakupy produktu/usługi. Przeglądając teksty zamieszczane na stronach WWW, można zauważyć, że są albo bardzo długie, albo za krótkie. Nie zawierają w sobie istotnych informacji, a tylko i wyłącznie ogólniki i hasła reklamowe. Grafiki, jakie ludzie zamieszczają na stronach WWW w sliderach, idealnie odzwierciedlają to, co klient oferuję. Jeśli są to materiały budowlane, to obrazek przedstawia cegłę lub innym materiał. Użytkownik szukający np.: usług budowlanych w Internecie nie chce oglądać cegieł, łopat czy maszyn do cięcia glazury, a konkretne opisy tego, co oferuje dana firma i jak długo przebiega wykonanie usługi. Ważne jest, aby klient mógł dowiedzieć się coś o każdym etapie usługi. Nie tylko o efekcie, który w każdej ofercie jest idealny. Dlatego w przypadku np.: firm usługowych warto postawić na tekst i w niewielkiej części na grafikę, ale w postaci port folio, która pokazuje, jak wygląda końcowy efekt prac. Jeśli na stronie WWW zajmującej się świadczeniem usług budowlanych będą same obrazki to klient może szybko ją opuścić, ponieważ nie dowie się niczego o firmie. Osoby szukające kogoś do tynkowania ścian nie chcą laików czy osób, które dopiero się tego uczą, a doświadczoną firmę, która nie zmarnuje materiału lub wykona usługę, nie do końca tak jak miało to finalnie wyglądać. Duża ilość grafiki sprawdza się w przypadku sklepów, ponieważ użytkownik chce widzieć, co kupuje. Sam tekst nie przekonuje do zakupu, ponieważ bardzo często przed dokonaniem zakupu należy wpłacić gotówkę na konto sprzedawcy. Pod takim zdjęciem wystarczy krótki tekst opisujący produkt. W przypadku sklepów WWW użytkownicy uważają, że jeśli ktoś nie chce pokazać zdjęcia towaru, to albo go nie posiada lub nie jest tym, co znajduje się w opisie. To, co przyciąga użytkownika na stronę WWW czy do sklepu jest wiarygodność, którą wyraża się albo tekstem, albo grafiką. Dlatego przed wykonaniem strony WWW należy zaufać osobom, które znają się na marketingu, a nie tym którzy mają wizję strony z przekazem, który nie trafi do odbiorców. Nie zawsze to, co cieszy oko, przekona użytkowników do zakupu produktu czy usługi.

Dodaj komentarz